Saturday, October 29, 2016

استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل ۲۰۱۶

هدف اصلی الگوریتم جدید گوگل، ارائه مناسب ترین راه جستجو در سال ۲۰۱۶ با توجه به تغییر در فن آوریها، اینترنت و رفتار کاربران در قبال آن است. بدین جهت دقت در برخی از تنظیمات جزئی در استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل با توجه به جزئیات الگوریتم گوگل لازم است. درک این تنظیمات جزئی علی الخصوص به مدیران سایت های کسب و کار آنلاین در تصمیم گیری صحیح یاری می رساند.
یکی از عمده ترین توجهات گوگل در سال ۲۰۱۶ تمرکز بر روی وب سایتهای بهینه شده برای فن آوری موبایل است. به تعبیر دیگر موتور جستجوی گوگل وب سایتهای با ساختار متناسب برای نمایش و جست و جو در موبایل را بیشتر می پسندد و این خود به طور مستقیم به این نکته باز می گرد که موتورهای جستجو از جمله گوگل در جستجوی ارائه بهترین راهکار در جهت راحتی کاربران در جستجوی اطلاعات است. گوگل روشن ساخته است که وب سایت های بدون رابط در گوشی های هوشمند در رتبه بندی آسیب خواهند دید. به عبارت ساده تر اکنون گوگل تمرکز خود را بر روی کاربران تلفن همراه گذاشته است و در نتیجه سایتهای ریسپانسیو یا واکنش گرا در کانون توجه گوگل قرار دارند.
از دیگر نکات می توان به تکامل محتوا اشاره کرد. افزایش کیفیت محتوا و جذب بک لینک از سایتهای با کیفیت فاکتوری مهم در ارتقای سایت در رتبه بندی گوگل خواهد بود. موتورهای جستجو از جمله گوگل هر بک لینک را یک رأی و احترام ویژه در جهت تایید سایت یا محتوای آن در نظر می گیرند بدین جهت تعداد و کیفیت بک لینک می تواند باعث افزایش رنکینگ و بهتر دیده شدن سایت گردد. با وجود محبوبیت ویدئو و تصاویر، محتوا همیشه یک فاکتور مهم در بهینه سازی سایت در موتور جستجوی گوگل است.
از سوی دیگر به می توان به رسانه های اجتماعی و نقش آن در نتایج جستجوی موتورهای جستجو از جمله گوگل اشاره کرد. گوگل قطعا از نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی آگاه است با این حال بر حیله و تزویرهای صورت گرفته در این ارتباط نیز تاکید دارد. به گونه ای که اکنون کارشناسان گوگل اعلام می کنند که سیگنال های شبکه های اجتماعی نقشی در رتبه بندی بازی نمی کنند. با این حال اگر چه شاید به صورت مستقیم سیگنال های اجتماعی موثر نباشند اما از راهی دیگر تاثیر می گذارند. حضور در شبکه های اجتماعی ترافیک صفحات سایت را افزایش می دهند و ترافیک خود یکی از پنج عامل مهم است. هر چه مردم محتوای یک وب سایت را مشاهده و آن را به اشتراک بگذارند، آن صفحه امتیاز بالاتری خواهد داشت.

No comments:

Post a Comment