Saturday, October 29, 2016

کمک به روبات گوگل در جهت ایندکس سریع صفحات وب سایت

هر صاحب وب سایت می کوشد با تقویت فاکتورهایی مانند بک لینک و … به عنوان یکی از رتبه های بالا در گوگل دست یابد. شما می توانید روبات گوگل و سایر موتورهای جستجو را به مهم ترین صفحات از وب سایت خود هدایت نمایید چنانچه مطمئن شوید که صفحات وب سایت شما سزاوار توجه موتورهای جستجو هستند.
حال سوال این است که چرا شما باید روبات های موتور جستجو را هدایت و راهنمایی نمایید؟
چنانچه شما راهنمای روبات گوگل باشید در هر بار بازدید گوگل از سایت شما صفحات مهم و با ارزش سایت شما بررسی می گردد. صفحاتی مانند شرایط و ضوابط، تماس با ما و … در رتبه بندی موتورهای جستجو فاقد اهمیت است و باید به روبات گوگل تذکر داده شود. بدین جهت روبات گوگل و موتورهای جستجو آگاه می گردند که این صفحات را نادیده بگیرند. زمان ایندکس شدنی که در مورد این صفحات صورت می گیرد باید در مورد صفحات مهم وب سایت شما صرف شود. علاوه بر بک لینک راههای گوناگونی برای هدایت روبات های جستجوگر وجود دارد:
۱٫ استفاده از یک فایل robots.txt خوب و تگ متا NOINDEX
robots.txt
نام یک فایل متنی است که در ریشه سایت شما قرار گرفته است. این فایل متنی به موتورهای جستجو اعلام می کند که چه بخش هایی از وب سایت شما باید در دسترس باشد. شما نباید اجازه دهید تا تمامی صفحات، فایل ها و پوشه ها نمایه شود. روبات موتور جستجو قبل از نمایه سازی فایل متنی robots.txt را بررسی می کند. تگ متا NOINDEX راه دیگری برای حذف صفحات کم اهمیت از فهرست توجه روبات موتورهای جستجو است. به طور کلی، اگر شما یک فایل robots.txt خوب داشته باشید به چنین تگی نیاز ندارید.
۲٫ مطمئن شوید که تمام لینک های شما فعال است
روبات موتورهای جستجو لینک های موجود در صفحات وب شما را دنبال می کنند. لینک های شکسته نشانه ای از سایت های با کیفیت پایین است. شما نباید اجازه دهید که روبات گوگل به اتلاف وقت در صفحات غیر موجود در سایت شما بپردازد. بدین جهت می توانید لینک های موجود در سایت خود را با استفاده از ابزارهای ویژه این کار بررسی نمایید کنید.
۳٫ ساختار وب سایت خود را بهبود ببخشید
یک سایت با ساختار مناسب همراه با دسته بندی واضح و شفاف ،احتمال این که روبات گوگل و دیگر موتورهای جستجو را به سوی صفحات مهم سایت هدایت نماید ، افزایش می دهد. صفحات مهم سایت شما باید با کمترین کلیک ماوس در دسترس باشد.

No comments:

Post a Comment